Home » 2021 in vogelvlucht

2021 in vogelvlucht

door Charlotte

En dan ligt er in ene weer een heel nieuw jaar voor ons. En komt ook het moment dat je terug kijkt op het afgelopen jaar. En 2021 was net als het voorgaande toch wel weer een bijzonder jaar. We begonnen met een lockdown terwijl iedereen weer uitkeek naar meer vrijheid om leuke dingen te gaan doen. Iedereen zou gevaccineerd worden en daarna konden we vast weer helemaal los. Helaas liep het toch iets anders en waren we ook dit jaar weer op onze eigen creativiteit aangewezen om de leuke dingen voornamelijk in Nederland te gaan doen.

de boerinn
Hollandser wordt het niet 😉

Ik start met een reisblog

Dat dat best gelukt is zag ik, toen ik eens door mijn jaar heen wandelde. Want samen met Simone van Simones Kitchen en Papertravels heb ik toch nog een paar leuke tripjes gemaakt. En door haar “schuld” ben ik wel mijn reisblog begonnen, waar ik veel plezier aan beleef. We waren namelijk op een mooie middag aan het wandelen bij de Moerputten en Simone zat mij te polsen of ik voor haar wilde schrijven (wat ik inmiddels nu ook erbij doe). Met een gekke bek zei ik, dan kan ik net zo goed mijn eigen blog beginnen, en zo kwam het dat we bij terugkomst meteen achter de computer doken en mijn eigen website in werking werd gezet.

Wandelen in Tienhoven

Twee weken erna hadden we natuurlijk weer zin om de wandelschoenen uit de kast te halen want er moet natuurlijk wel wat content op je blog verschijnen. We besloten om het wat dichterbij te zoeken en in Tienhoven maakten we deze mooie wandeling. We hebben trouwens wel de gewoonte om op modderige momenten te gaan lopen, dat maakt de wandelingen altijd extra avontuurlijk.

De pipowagen in Sauwerd

Het gaf ons wel meteen een goede reden om samen meerdere uitstapjes te gaan plannen. En in maart reden we naar Groningen waar we in Sauwerd in deze geweldige pipowagen gingen overnachten. Het was rond het vriespunt en midden in de nacht moesten we de kou in om naar het toilet te gaan. En we moesten de houtkachel regelmatig van houtblokken voorzien. Maar wat een geweldig leuk weekend was dat.

Op roadtrip

In april zag ik mijn reis naar Jordanië weer verschoven worden naar oktober, maar de behoefte om toch even weg te gaan werd wel groter. Dan maar op onderzoek in Nederland, ook al hingen daar wel wat beperkingen aan. De restaurants waren alleen geopend voor afhalen, maar daar viel mee te leven dus gingen we op roadtrip. We begonnen op Texel bij B&B de Moerbei, zakten we af naar camping de Lakens in Bloemendaal.

De Vreemde Vogel

Allebei hele leuke ervaringen, en we eindigden al kwetterend in ons eigen vogelhuisje bij De Vreemde Vogel in Vlaardingen. Dit hadden we niet uitgekozen vanwege de inspirerende omgeving, maar omdat we wel eens wilden ervaren hoe je slaapt in je eigen nestkastje. En de omgeving bleek achteraf ook nog mooi te zijn.

In het avondzonnetje
De Vogelhuisjes in de avondzon

Utrecht

Tijdens de zomer heb ik vooral veel in de omgeving van Utrecht gewandeld en gefietst. Ik ben zo blij dat ik naar Utrecht ben verhuisd, want het is een prachtige plek om een wandeling of fietstocht te gaan starten. Wandelen is leuk, maar op de fiets kom je net een stukje verder en kom je op heel veel mooie stukjes van deze provincie. Soms ga ik alleen, maar gelukkig zijn er ook wel mensen die wel met mij mee willen als ik op pad ga. Bedankt voor jullie gezelschap in 2021 en laten we in 2022 nog meer wandelingen maken!

kasteel de haar
Kasteel de Haar in Haarzuilens

Naar Arcen

In augustus ben ik met mijn moeder een paar dagen naar Arcen geweest. We hadden daar een super hotel. Heel erg knus en met vriendelijk personeel. Helaas regende het ook meer dan gehoopt, maar zelfs dan kun je je daar in de buurt prima vermaken. Gelukkig was het stralend mooi weer toen we in de kasteeltuinen en Thorn rondliepen.

Brugge

Omdat Jordanië in augustus nog onzeker was, besloten we in ieder geval een weekendje naar Brugge te gaan om er voor te zorgen dat 2021 niet helemaal een buitenland-loos jaar zou worden. En we hadden echt prachtig weer en hadden weer een paar mooie dagen, lees mijn ervaringen hier en lees ook deze tips van Simone.

Jordanië

Na twee jaar zat er eindelijk weer een reis naar het verre buitenland aan te komen. Het was nog best spannend of alles door zou gaan, want de besmettingen gingen weer de hoogte in, maar gelukkig konden Pia en ik in oktober 2021 eindelijk naar Jordanië. Daar keken we al twee jaar naar uit! Het blije gevoel dat je hebt als je over Schiphol loopt in de wetenschap dat je mooie dingen mag gaan beleven en ervaren, had ik zo ontzettend gemist. En ik geniet nog dagelijks na met de foto’s en verhalen.

Persreis Sky Alps

Ik was al bijna bezig om het jaar af te ronden toen ik door Simone werd gebeld of ik in haar plaats naar Italië zou kunnen op persreis. Wow hoe gaaf is dat. Gelukkig kon ik vrij regelen en zo ging ik half december, vóór alles weer zo goed als op slot ging met een nieuwe vlucht van Sky Alps, naar de Dolomieten. Wat een mooie ervaring om 2021 mee af te sluiten.

sky alps
De kist van Sky Alps op Bolzano airport

Leuke uitjes

Ik hoor altijd: Jij bent ook altijd weg! of: Ben je nog wel eens thuis? Maar dan denk ik maar aan het spreekwoord: je moet zelf de slingers ophangen. Er is toch niks leuker dan op pad te gaan en leuke dingen te doen. Ik wil mijn fysieke toestand namelijk niet mijn leven laten beheersen, dus hup hup, ik geef mezelf een schop onder mijn kont en ga er op uit. Dat ik dat dan ook deel en iedereen er van mee laat genieten geeft mij weer een positief gevoel. En ik hoop dat ik mensen toch een idee aan de hand kan doen wat je allemaal kan doen met je vrije tijd. Dus blijf mij vooral volgen en geef mij reacties en likes. Je maakt mij er gelukkig van!